Patikointia Torremolinos-Alhaurin de la Torre

Valmistelut patikointia varten.

Keskiviikkona matkustettiin junalla Torremolinokseen ja siellä lähdettiin hakemaan polun alkua, mikä löytyikin helposti.

Alkumatkasta tavattiin suomalainen pariskunta, jotka luovuttivat jo alkumatkasta ja kääntyivät takaisin. Reitti oli aika vaativa ja nousua oli melko paljon ja polku oli ajoittain vaikeakulkuista. Polut haarautuivat välillä, niin ettei tiedetty ollaanko oikealla tiellä, mutta aina palattiin takaisin reitille. Jossakin kohtaa tuli sitten jyrkänteenreuna ja se olisi pitänyt ylittää vaijerista kiinni pitäen ja silloin mietimme, että mitenkäs nyt selvitään, mutta sen pystyi onneksi kiertämään ylempää,

Pari vuorikaurista nähtiin matkalla sekä kaksi miestä ja koira ohittivat meidät loppupäässä reittiä. Muuten oli aivan rauhallista ja itsekseen saatiin kulkea.

Loppumatka olikin sitten alamäkeä ja kuljimme sitruslehtojen välissä ja saavuimme n. 15 000 asukkaan Alhaurin de la Torren kaupungin reunalle. Lähdimme etsimään kaupungin keskustaa ja hetken kuljettuaamme löysimmekin ja söimme tapakset välipalaksi. Sieltä ei päässyt bussilla Fugeen, olisi putänyt tulla Malagan kauutta, joten menimme taksilla La Colinan juna-asemalle, josta tulimme junalla takaisin. Tosi hienot maisemat reitillä ja matkaa kertyi 14 km ja aikaa kului 4 h reitin vaikeakulkuisuuden vuoksi.